Nye MSN-apper lanseres i dag

Nye MSN handler om tilby brukerne topp innhold og populære tjenester på ett og samme sted – og om å gjøre dette tilgjengelig på alle plattformer. Gjennom norske og internasjonale innholdsleverandører av svært høy kvalitet håper vi alle brukere vil finne innhold de opplever som interessant og relevant. – Audun Giske, direktør for Microsoft Information & Content Experiences Group.

Nye Bing MSN-apper

Appene tilknyttet MSN endrer nå navn fra Bing Apps til MSN Apps og får i likhet med nettsiden mye nytt innhold. De syv kategoriserte appene kommer preinstallert i Windows og Windows Phone og har fått en ny og moderne design. Versjoner for Android og iOS kommer i løpet av et par måneder.

Norske innholdspartnere

MSN har inngått partneravtaler med en rekke kjente norske innholdsleverandører. Fra breddemedier som Aftenposten, Nettavisen, NTB og ABC Nyheter til nisjemedier som Apéritif.no, Klikk.no, Matprat, Reisguiden.no og Filmweb.
Nettavisen er glad for samarbeidet med MSN fordi det dekker vår ambisjon om å være tilgjengelig for brukerne, uansett hvilken plattform de bruker. Det er attraktivt for oss å være tidlig ute, og vi setter pris på å kunne samarbeide med en av verdens ledende aktører. Gunnar Stavrum, sjefredaktør i Nettavisen.
Andre mediekanaler med alternativt innhold som Apéritif er også representert.
Microsoft har skapt en helt ny modell for å samarbeide med forskjellige medier som vi i Apéritif har store forventninger til Det vil synliggjøre stoff for lesere Apéritif kanskje aldri tidligere har nådd frem til. Å være blant de første i Norge som får denne muligheten ser vi på med glede. Ansvarlig redaktør i Apéritif, Jan H. Amundsen.
]]>