Gjør prioriteringer på hvilke produkter som er høyst nødvendige

“Unødvendige” produkter blir opp til én måned forsinket hos Amazon Prime

“Unødvendige” produkter blir opp til én måned forsinket hos Amazon Prime

Nettbutikken gjør nå prioriteringer på produktene sine, slik at ordrene med nødvendige varer blir prioritert, mens alle andre varer får forsinket levering.

Amazon Prime merker at mange får hjemmekontor eller karantene, og tyr til nettbutikken for å bestille varer til å få tiden til å gå – eller til nødvendige produkter til hjemmet.

Gjennom abonnementstjenesten Amazon Prime, har kundene muligheten til å få varer levert innen to dager eller mindre. Svært høy pågang i forbindelse med Korona-pandemien, gjør at nettbutikken nå prioriterer “nødvendige” varer, mens mindre kritiske varer blir forsinket med opptil én måned.

Kaffetrakter ikke nødvendig

I en uttalelse til Vox.com, bekreftet en talsperson fra Amazon at disse leveringsanslagene ikke er et resultat av en teknisk feil, men at de er satt for “å betjene våre kunder i nød”.

To serve our customers in need while also helping to ensure the safety of our associates, we’ve changed our logistics, transportation, supply chain, purchasing, and third-party seller processes to prioritize stocking and delivering items that are a higher priority for our customers.

 – Dette har ført til at våre leveringstider for tiden er lenger enn vanlig, avslutter talspersonen i Amazon.

En kaffemaskin er ikke regnet som kritisk, og har fått lang leveringstid. Skjermdump: Amazon.com

Amazon har ikke uttalt hvilke produkter de anser som nødvendige og ikke-nødvendige, men eksempelvis Amazons kaffetrakter eller grafikkort blir satt i kategorien som “ikke-nødvendig” – og har fått utsatt leveringstid med omtrent én måned.

I tillegg har enkelte leverandører til Amazon fått beskjed om at de ikke kan levere varene sine til Amazons lager, noe som etterhvert vil føre til at lageret tømmes og gir store forsinkelser.