Etter å ha lansert Stories til Instagram-plattformen, ser det ut til at Facebook ønsker å ta i bruk Snapchat-lignende funksjoner på flere plattformer.
Det var i august at Facebook-eide Instagram lanserte Stories i sin applikasjon. Nå tester Facebook ut en lignende funksjon for sin populære lynmeldingstjeneste Messenger.
Tjenesten, som trolig får navnet «Messenger Day», lar brukerne legge ut bilder og videoer med mulighet for å legge på effekt-filter. Meldingene blir fjernet etter 24 timer. Høres kjent ut? Ja, dette har vært en populær Snapchat-funksjon i mange år, og ble nylig tatt i bruk hos Instagram.
Foreløpig er funksjonen ute til test på det polske markedet. Polen er valgt som testmarked fordi Snapchat ikke har et sterkt fotfeste der, mens Messenger er svært utbredt.
“We know that people come to Messenger to share everyday moments with friends and family. In Poland we are running a small test of new ways for people to share those updates visually. We have nothing more to announce at this time,”
Uttalelse fra en Messenger-representant