Spotify støtter den internasjonale musikkbransjen

Spotify støtter den internasjonale musikkbransjen

Lanserer støtteordningen «Spotify Covid-19 Music Relief»:

Siden utbruddet av COVID-19-pandemien, har Spotify engasjert partnere i den internasjonale musikkindustrien for å diskutere hvordan de kan støtte artister og kreatører som lever av musikk. Dette er en bransje som på alvor har blitt påvirket av virusets spredning, og selv om streaming fortsetter å spille en nøkkelrolle i å koble artister med fansen sin, er det mange inntektskilder som har blitt avbrutt eller stoppet helt som følge av krisen.

Spotify COVID-19 Music Relief

25. mars lanserte Spotify konseptet: COVID-19 Music ReliefProsjektet støtter verifiserte organisasjoner som hjelper dem som er hardest rammet i musikkbransjen verden over. Til å begynne med samarbeider Spotify med MusiCares, PRS Foundation og Help Musicians – og de ser frem til å få enda flere internasjonale partnere med på laget.

Spotify gir donasjoner til disse organisasjonene, og vil matche alle donasjoner gitt via Spotify COVID-19 Music Relief med et totalbidrag på ti millioner dollar.

En helt ny «Spotify for Artister»-funksjon

Videre jobber Spotify også intenst med lansering av en ny funksjon som gjør at artister kan samle inn penger direkte fra fans i løpet av denne utfordrende tiden. Snart vil de gi artister muligheten til å føre egne lyttere til en innsamlingsdestinasjon, etter eget ønske, på sine egne artistprofiler.

Den nye funksjonen gir artister på Spotify muligheten til å linke til en verifisert donasjonsside, enten om det for seg selv eller for en annen artist i nød. (Denne funksjonen vil selvfølgelig være valgfri for artister å utnytte; ingen endringer vil bli gjort på profilsider med mindre artisten velger å delta, og Spotify vil ikke kutte noen bidrag).

Nyhetsdryss fra Microsoft Ignite 2021

Over 150.000 teknologiinteresserte fulgte med da Microsoft Ignite gikk av stabelen denne uka. Microsoft presenterte en rekke nyheter som skal bistå virksomheter med å lettere tilpasse seg den digitale transformasjonen verdenssamfunnet befinner seg...