Snap søker norske virksomheter, produsenter og kreatører for å fremme mangfold

I løpet av et halvt år vil Snap gi opp til 20 utvalgte søkere følgende:  Finansiering og ressurser— Finansiering på $10,000 USD i måneden, i seks måneder, for å støtte søkerens investering i kreative konsepter og å filme innhold til Discover – Snaps innholdsplattform som du finner i appen. 1:1-veiledning — Veiledning fra Snaps innholds- og […]

I løpet av et halvt år vil Snap gi opp til 20 utvalgte søkere følgende: 

  • Finansiering og ressurser— Finansiering på $10,000 USD i måneden, i seks måneder, for å støtte søkerens investering i kreative konsepter og å filme innhold til Discover – Snaps innholdsplattform som du finner i appen.
  • 1:1-veiledning — Veiledning fra Snaps innholds- og mediepartnerteam med guiding om hvordan man best utnytter Snapchat som plattform for å skape enda mer engasjerende innhold.
  • Partnerutdanning— Dedikerte workshopper som gir innsikt i «Best Practice» for å skape suksess, inkludert sesjoner med eksperter i Snapchat — innen blant annet temaer som kreativ strategi, inntektsgenerering og mer.
  • Synlighet og markedsføring— Søkeren blir en del av annonseringer, markedsføring og events i tilknytning til 523-programmet. Deltakere vil også få muligheten til å sparre med sponsorer som er en del av programmet.
    • Sponsorer inkluderer AT&T, Nissan, Target, State Farm, Unilever, Uber Eats og McDonalds.
  • Interaksjon med andre selskaper i programmet— Mulighet til å samhandle med andre selskaper innen 523-programmet for å bygge sterkere nettverk gjennom Snapchat.

Lanseringen av 523 er en del av Snaps bredere løpende fokus på å sikre at partnere som distribuerer innhold på vår Discover-plattform gjenspeiler mangfoldet til Snapchattere og samfunnet forøvrig. I fjor høst forsket Snap på demografien, interessene og verdiene til vårt de som så innhold på Discover-funksjonen i Snapchat i USA. Eksempelvis identifiserer 25 prosent av seerne seg ikke som heterofile og 13 prosent identifiserer seg som bifile.

I en pressemelding til ITproX forteller Program Manager i Snap, Starr Nathan, at stemmene til underrepresenterte grupper har lenge vært med på å forme mainstream-kulturen, men disse kreative hodene har ikke alltid blitt møtt med like forutsetninger når de jobber. Hvis du vil gjøre en reell endring må du investere egenkapital i virksomheten. Det er derfor vi utformer skreddersydde workshopper, gir finansiering og hjelper deltakerne med å bygge bærekraftige virksomheter.

I forbindelse med Snaps virtuelle arrangement Lens Fest som pågikk fra 7. til 9. desember ble Snapchat sin unike rekkevidde vist frem.
– Snap har 306 millioner daglige Snapchat-brukere, som nå i gjennomsnitt benytter AR mer enn 6 milliarder ganger per dag
– Snap sitt Lens Studio-verktøy har nå mer enn 250 000 Lens Creators fra mer enn 200 land. Faktisk er mer enn 80 prosent av Lens Creators bosatt utenfor USA
– Lens Creators har laget mer enn 2,5 millioner Lenses og de har blitt vist av Snapchat-brukere mer enn 3,5 billioner(!) ganger
– Mer enn 520 millioner snaps er nå laget med Sounds på Snapchat, noe som legger til musikk på snappene

Fra i dag tar 523-programmet i mot søknader fra hele verden og vil fortsette med det frem til 1. februar. Deltakere vil bli valgt innen 1. mars. Se mer på 523.snap.com.

Fitbits høstlansering

Med et smalere design, 6+ dagers batteritid og en ny funksjon som skal varsle om uregelmessig hjerterytme, forsterker Fitbit med Sense 2, Versa 4 og Inspire 3 sitt mål om å lede an med...

OnePlus 10T 5G er nå i salg

OnePlus 10T 5G er nå tilgjengelig over hele Europa. Det nyeste flaggskipet fra OnePlus har den raskeste ladningen noensinne med 150W-lading som gir en hel dags strøm på bare 10 minutter og fulladet på...