Snap søker norske virksomheter, produsenter og kreatører for å fremme mangfold

I løpet av et halvt år vil Snap gi opp til 20 utvalgte søkere følgende:  Finansiering og ressurser— Finansiering på $10,000 USD i måneden, i seks måneder, for å støtte søkerens investering i kreative konsepter og å filme innhold til Discover – Snaps innholdsplattform som du finner i appen. 1:1-veiledning — Veiledning fra Snaps innholds- og […]

I løpet av et halvt år vil Snap gi opp til 20 utvalgte søkere følgende: 

  • Finansiering og ressurser— Finansiering på $10,000 USD i måneden, i seks måneder, for å støtte søkerens investering i kreative konsepter og å filme innhold til Discover – Snaps innholdsplattform som du finner i appen.
  • 1:1-veiledning — Veiledning fra Snaps innholds- og mediepartnerteam med guiding om hvordan man best utnytter Snapchat som plattform for å skape enda mer engasjerende innhold.
  • Partnerutdanning— Dedikerte workshopper som gir innsikt i «Best Practice» for å skape suksess, inkludert sesjoner med eksperter i Snapchat — innen blant annet temaer som kreativ strategi, inntektsgenerering og mer.
  • Synlighet og markedsføring— Søkeren blir en del av annonseringer, markedsføring og events i tilknytning til 523-programmet. Deltakere vil også få muligheten til å sparre med sponsorer som er en del av programmet.
    • Sponsorer inkluderer AT&T, Nissan, Target, State Farm, Unilever, Uber Eats og McDonalds.
  • Interaksjon med andre selskaper i programmet— Mulighet til å samhandle med andre selskaper innen 523-programmet for å bygge sterkere nettverk gjennom Snapchat.

Lanseringen av 523 er en del av Snaps bredere løpende fokus på å sikre at partnere som distribuerer innhold på vår Discover-plattform gjenspeiler mangfoldet til Snapchattere og samfunnet forøvrig. I fjor høst forsket Snap på demografien, interessene og verdiene til vårt de som så innhold på Discover-funksjonen i Snapchat i USA. Eksempelvis identifiserer 25 prosent av seerne seg ikke som heterofile og 13 prosent identifiserer seg som bifile.

I en pressemelding til ITproX forteller Program Manager i Snap, Starr Nathan, at stemmene til underrepresenterte grupper har lenge vært med på å forme mainstream-kulturen, men disse kreative hodene har ikke alltid blitt møtt med like forutsetninger når de jobber. Hvis du vil gjøre en reell endring må du investere egenkapital i virksomheten. Det er derfor vi utformer skreddersydde workshopper, gir finansiering og hjelper deltakerne med å bygge bærekraftige virksomheter.

I forbindelse med Snaps virtuelle arrangement Lens Fest som pågikk fra 7. til 9. desember ble Snapchat sin unike rekkevidde vist frem.
– Snap har 306 millioner daglige Snapchat-brukere, som nå i gjennomsnitt benytter AR mer enn 6 milliarder ganger per dag
– Snap sitt Lens Studio-verktøy har nå mer enn 250 000 Lens Creators fra mer enn 200 land. Faktisk er mer enn 80 prosent av Lens Creators bosatt utenfor USA
– Lens Creators har laget mer enn 2,5 millioner Lenses og de har blitt vist av Snapchat-brukere mer enn 3,5 billioner(!) ganger
– Mer enn 520 millioner snaps er nå laget med Sounds på Snapchat, noe som legger til musikk på snappene

Fra i dag tar 523-programmet i mot søknader fra hele verden og vil fortsette med det frem til 1. februar. Deltakere vil bli valgt innen 1. mars. Se mer på 523.snap.com.

Test: Huawei Watch GT Runner

Huawei er i vinden med smartklokker og siste tilskudd er en suveren klokke med lang batteritid, mer presis pulsmåling, optimalisert for trening og løping, samt støtte for eksternt pulsbelte.

Produktomtale: AOC U28P2A

AOC har sine røtter helt tilbake i 1934 da Continental Radio and Television Corporation ble startet opp i Chicago. Siden har de gått gjennom en rekke navneendringer, men de begynte å produsere farge-TV i...