Dette nyetablerte partnerskapet innebærer en satsing på digitale arbeidsplasstjenester i Scania – og vil støtte bilindustriens reise mot bærekraftige transportløsninger
Wipro kunngjorde nylig et femårig strategisk samarbeid med Scania, en verdensledende leverandør av transportløsninger.
Scania har i dag 54 000 ansatte i mer enn 100 land. For å skape en fremtidssikker arbeidsplass
for alle Scania-ansatte vil Wipro nå levere effektiv support for å øke automatiseringen og forbedre
brukernes opplevelse gjennom personaliserte tjenester som er støttet av sanntidsanalyse. Denne
digitaliseringsreisen vil bli drevet ved hjelp av Wipros Live Workspace-løsning for administrerte
tjenester. For Scania innebærer dette et stort skritt mot digitalisering av tjenestene sine og en
mulighet til å utnytte de unike fordelene med Wipros globale nettverk.
“For å oppnå dette må vi ha verktøy som legger til rette for individuell og kollektiv produktivitet, kreativitet og samarbeid, både internt i selskapet og på tvers av økosystemer. Alt dette må også være verdiorientert og ha et sterkt fokus på sluttbrukerens behov»,
Daniel Lundin, IT Director hos Scania.
Gjennom dette partnerskapet vil Wipro utnytte sitt nettverk av lokale og globale partnere for å
digitalisere Scanias tjenester og skape en arbeidsplass for framtiden.
“Wipro forstår hvor viktig det er med raske og fleksible løsninger for å kunne holde seg
konkurransedyktig i et globalt marked som er i stadig endring. Gjennom vår unike tilnærming til å skape digitale arbeidsplasstjenester sikrer vi at Scania er i stand til å etterkomme og overgå krav som måtte komme i fremtiden. Siden partnerskapet er basert på et felles grunnlag av bærekraft og etikk, er det med stor glede vi bidrar til å gjøre Scania til den ledende akseleratoren for en bærekraftig utvikling av transportløsninger”,Vinay Firake, SVP & MD – Nordics, Wipro Ltd.