Happn lanserer ny funksjon – See you there

Datingappen Happn presenterte i dag den nye funksjonen ”See you there”. Funksjonen oppfordrer brukere til å møtes på hyggelige aktiviteter i virkeligheten, og den er nå rullet ut til Happns vel 17 millioner brukere over hele verden.

Happn er en datingapp litt utenom det vanlige. Den lar brukerne finne personer de har møtt tidligere – det vil si, noen de har passert på gaten uten å vite om det. I appen ser brukerne en tidslinje over personer de har passert i løpet av dagen, og kan klikke seg inn på brukernes profiler. Geoposisjonering og den nye funksjonen muliggjør nå enda en måte å treffes på i løpet av dagligsdagse rutiner.

– Vi startet Happn for å hjelpe mennesker å treffe personer som allerede befinner seg i nærheten. Kombinasjonen av mobiler og geoposisjonering har for alltid endret spillereglene for nettdating. Det krever at vi hele tiden oppdaterer opplevelsen for brukerne.

Didier Rappaport , administrerende direktør og grunnlegger av Happn.

“See you there“-funksjonen gir brukerne av Happn anledning til å fortelle hva de har lyst å gjøre de neste fire timene – for eksempel spise, jogge eller se film. For å bruke den nye funksjonen trykker man på tilgjengelighetsknappen (+) lengst ned midt på appens startside. Deretter kan brukerne velge å gjøre en aktivitet i tidslinjen synlig for andre. De som har krysset hverandres vei, vil se hvem som er tilgjengelige for en bestemt aktivitet.

En ny æra for Happn

Den nye ”See you there”-funksjonen er laget for å integrere nettdating og det virkelige livet. Happn ønsker å gjøre det mulig for folk å treffes naturlig i deres daglige aktiviteter, enten det er på fest, på jobben eller på treningssenteret. Med den nye funksjonen kan Happn-brukere benytte anledningen og treffes med én gang. Det er ment å være en ny måte å matche med hverandre på ved å vise en felles interesse for å gjøre det samme.

I forbindelse med at Happn lanserer sin nye funksjon, benytter de anledningen til å endre ikonet for appen. Møtet mellom to personer blir nå symbolisert av piler som passerer hverandre.

– Med den nye funksjonen innleder vi en ny æra i utviklingen av vårt produkt. Men vi vil fortsatt legge hovedvekt på det virkelige møtet, og vi synes at det er nettopp det den nye logoen gjør, sier Didier Rappaport.