I forbindelse med koronautbruddet i Norge har det vært en sterk økning i bruk av tjenesten BankID på mobil.
I følge Telia har de opplevd en sterk økning i bruk av BankID på mobil-tjenesten i forbindelse med Covid-19-utbruddet i Norge. På toppen av dette kommer utsendelsen av skattemeldinger fra 18. mars som gjør at det kan forekomme ytterligere ustabilitet i tjenesten.
Oppfordrer til å bruke kodebrikken
– Vi beklager på det sterkeste at våre kunder har hatt utfordringer med BankID på mobil de siste dagene, og vi har jobbet på spreng sammen med vår leverandør med å øke kapasiteten, skriver Pål Rune Kaalen, direktør for privatmarkedet i Telia Norge.
Årets skattemelding vil sendes ut i puljer fra 18. mars, og det er viktig å merke seg at du vil først kunne få se skattemeldingen etter at du har mottatt melding fra Skatteetaten om dette.
– Husk også at du alltid kan bruke kodebrikken for å logge inn via BankID, avslutter Kaalen.
Oppdatert 19.03.20 kl 16.30: Det var i en tidligere versjon av artikkelen skrevet at Telia opplevde store kapasitetsutfordringer i sitt nett. Det medførte ikke riktighet, og artikkelen er oppdatert.