Sterk økning i bruk av BankID

Sterk økning i bruk av BankID

I forbindelse med koronautbruddet i Norge har det vært en sterk økning i bruk av tjenesten BankID på mobil.

I følge Telia har de opplevd en sterk økning i bruk av BankID på mobil-tjenesten i forbindelse med Covid-19-utbruddet i Norge. På toppen av dette kommer utsendelsen av skattemeldinger fra 18. mars som gjør at det kan forekomme ytterligere ustabilitet i tjenesten.

Oppfordrer til å bruke kodebrikken

– Vi beklager på det sterkeste at våre kunder har hatt utfordringer med BankID på mobil de siste dagene, og vi har jobbet på spreng sammen med vår leverandør med å øke kapasiteten, skriver Pål Rune Kaalen, direktør for privatmarkedet i Telia Norge.

Årets skattemelding vil sendes ut i puljer fra 18. mars, og det er viktig å merke seg at du vil først kunne få se skattemeldingen etter at du har mottatt melding fra Skatteetaten om dette.

– Husk også at du alltid kan bruke kodebrikken for å logge inn via BankID, avslutter Kaalen.

Oppdatert 19.03.20 kl 16.30: Det var i en tidligere versjon av artikkelen skrevet at Telia opplevde store kapasitetsutfordringer i sitt nett. Det medførte ikke riktighet, og artikkelen er oppdatert.

Produkttest: Fitbit Charge 4

Fitbit har kanskje ikke oppdatert utseende på sin nyeste Charge, men det er innsiden som teller, som de sier og der har det skjedd ting. Det amerikanske selskapet ble kjøpt av Google for 2,1...